راهنمای کاربری


ثبت نام

چگونه می توانم حساب کاربری رایانا بسازم؟

هر کس می‌تواند با یک نام کاربری یکتا حسابی برای خود در رایانا باز کرده و از طریق آن نامه‌های خود را ارسال و دریافت نماید. برای ثبت نام اینجا را کلیک کرده و فرم ثبت نام را پر کنید. در فرم ثبت‌نام لازم است تمام اطلاعات پر شوند، مگر آنهایی که در کنارشان کلمه‌ی اختیاری نوشته شده است.

فرم ثبت نام را چگونه پر کنم؟

نام و نام خانوادگی را می توانید از حروف فارسی و انگلیسی انتخاب کنید به شرط اینکه حداق طول 2 حرف و احداکثر طول 25 حرف را داشته باشد. الیته میتوانید از ترکیب عدد و حرف هم استفاده نمایید.
نام کاربری در واقع آدرس رایانامه شما را تشکیل می دهد. این نام حتما باید انگلیسی و طول حداقل 4 داشته با عدد شروع نشود. در نام کاربری می توانید از نشانه خط پایین (_) و یا نقطه استفاده کنید. البته به شرطی که به طور متوالی قرار نگرفته باشند.
برای انتخاب رمز ورود خود ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد و کاراکترهای دیگر انتخاب کنید که حدااقل 6تایی باشد. و در آن سعی کنید از حروف بزرگ و کوچک و اعداد و نشانه هایی مانند )(*&^%$#@! استفاده کنید.

منظور از اطلاعات بازیابی رمز ورود چیست؟

از آنجایی که ممکن است شما رمز ورود خود را به هر دلیلی فراموش کنید، هنگام ثبت نام اطلاعاتی از شما گرفته می شود تا سیستم امکان بازیابی رمز ورود شما را داشته باشد. این اطلاعات شامل «پرسش» و «پاسخ امنیتی» و «رایانامه فعلی شما» می شود. هنگام فراموش کردن رمز ورود سیستم با «پرسش» و «پاسخ امنیتی» به شما اعتماد کرده و امکان تغییر رمز را بهتان می دهد.
همچنین شما می توانید با پر کردن «رایانامه فعلی شما» به سیستم این امکان را بدهید تا در صورتی که رمز ورود را فراموش کردید، رمز جدیدی برایتان ارسال کند.

توجه داشته باشید، در صورتی که شما رمزتان را فراموش کنید هیچ راهی برای بازیابی دقیقا همان رمز نیست و با یکی از دو راهی که در بالا گفته شد رمز شما به روز می شود.

فراموشی رمز ورود

اگر رمز ورودم را فراموش کنم راهی برای ورود به صندوق نامه هایم دارم؟

بله، اگر رمز ورود خود را فراموش کرده اید، در صفحه ورود روی رمز ورود خود را فراموش کرده اید؟ بزنید تا وارد صفحه فراموشی رمز ورود شوید.

چگونه می توانم رمز ورود دیگری از سیستم بگیرم؟

در بخش فراموشی رمز ورود دو روش برای دریافت رمز جدید وجود دارد. یکی ارسال رمز جدید به آدرس دیگری است که شما در هنگام ثبت نام در اختیار سیستم قرار داده اید. راه دوم این است که به پرسش امنیتی که هنگام ثبت نام پر کرده اید پاسخ دهید تا سیستم در صورت پاسخ درست شما امکان انتخاب رمز ورود جدیدی بدهد. توضیحات بیشتر را در سوالات بعدی بخوانید.

چگونه می توانم درخواست دهم رمز ورود جدیدی برایم ارسال شود؟

در صفحه فراموشی رمز ورود روی گزینه اول که در شکل نشان داده شده بزنید بعد عبارت موجود در عکس را نوشته و کلید تایید را بزنید. به این ترتیب رمز ورود جدیدی به رایانامه پیشتیبان شما ارسال میشود. همانطور که در سوالات قبلی توضیح داده شده، رایانامه پشتیبان را شما یا در هنگام ثبت نام باید وارد می کردید و یا اینکه در بخش اطلاعات فردی آن را پر می کردید.

چگونه می توانم رمز جدیدی خودم تعیین کنم؟

در «فراموشی رمز ورود» برای تعیین رمز ورود جدید، گزینه دوم را بزنید تا بخش پرسش و پاسخ امنیتی نمایش داده شوند. مطابق با پرسش و پاسخی که در زمان ثبت نام پر کرده اید و یا شاید آنرا بعدا در تنظیمات خود تغییر داده اید، پرسش و پاسخ را وارد کنید. پس از پر کردن این دو اطلاع عبارت موجود در عکس را نوشته و تایید را بزنید. در صورتی که پرسش و پاسخ را درست وارد کرده باشید وارد صفحه دیگری می شود که می توانید رمز ورود جدید را وارد کنید. و در نهایت شما موفق گرفتن رمز عبور جدیدی برای خود می شوید.

ورود و خروج

چگونه وارد شوم؟

در مستطیل اول نام کاربری و در مستطیل دوم رمز ورود خود را وارد کنید. سپس کلید Enter یا دکمه ورود را بزنید تا وارد صندوق نامه های خود شوید.

چگونه خارج شوم؟

برای خارج شدن از صندوق نامه های خود کافیست دکمه خروج در سمت چپ بالای صفحه را بزنید.

حذف و بازیابی نامه

انتخاب نامه ها

دکمه همه، تمامی نامه های این بخش را انتخاب خواهد کرد.
دکمه هیچ، نامه های انتخاب شده از حالت انتخاب خارج خواهد شد.
دکمه خوانده، نامه های خوانده شده این بخش را انتخاب می کند.
دکمه نخوانده، به این معنی است که نامه های خوانده نشده انتخاب خواهد شد.

چگونه یک نامه را حذف کنم؟

وارد بخش نامه های دریافتی شوید سپس نامه مورد نظر را انتخاب نموده و بر روی دکمه حذف در نوار بالای لیست نامه ها کلیک کنید. به این ترتیب نامه مورد نظر از لیست نامه های دریافتی حذف گردیده و به زباله دان منتقل می شود.

آیا می توانم یک نامه حذف شده را بازیابی کنم؟

پس از حذف نامه مورد نظر از لیست نامه های دریافتی یا هر پوشه دیگری، نامه حذف شده به لیست نامه های زباله دان اضافه خواهد شد. برای بازیابی نامه کافیست به زباله دان وارد شده، نامه را انتخاب و بر روی دکمه انتقال به دریافتی کلیک کنید با این عمل نامه از بخش زباله دان به دریافتی منتقل خواهد شد.

نوشتن نامه

چگونه می توانم یک پیش نویس تهیه کنم؟

اگر نامه ای نوشته اید ولی قصد ارسال آن را ندارید می توانید آن را با زدن دکمه ذخیره به صورت موقت در بخش پیش نویس ذخیره نموده و در زمان مناسب دیگری به این بخش مراجعه و آن را ارسال نمایید.

چگونه اندازه، ضخامت و رنگ فونت را عوض کنم؟

کاربر باید متن نامه نوشته شده را انتخاب نماید سپس از نوار ابزار وسط صفحه، ضخامت، رنگ و نوع فونت مورد نظررا تعیین کند.

چگونه یک لینک را در متن نامه قرار دهم؟

برای هایپرلینک کردن، عبارت مورد نظر از متن نوشته شده را انتخاب نموده سپس روی دکمه «گنجاندن/ویرایش پیوند» بزنید، آدرس خود را در قسمت URL وارد نموده و پذیرش را بزنید. با این عمل می توانید با کلیک نمودن روی عبارت انتخابی به لینک اضافه شده دسترسی پیدا کنید.

چگونه یک تصویر را در نامه قرار دهم؟

برای درج شکل در نامه روی دکمه «تصویر» در نوار ابزار کلیک نموده و آدرس اینترنتی image مورد نظر خود را در بخش URL وارد نمایید. با کلیک روی بخش preview نمای شکل شما دیده میشود. با زدن پذیرش تصویر شما در نامه قرار خواهد گرفت.

کامل سازی خودکار چیست و چگونه کار می کند؟

در بخش نوشتن نامه قسمت گیرنده، وقتی برای اولین بار آدرسی وارد کرده و نامه را به آن آدرس ارسال میکنید، آن آدرس در دفترچه آدرس شما قرار گرفته و موارد بعدی با نوشتن حرف اول آن آدرس لیست آدرسهای مشابه نمایش داده میشود و شما میتوانید از بین آنها آدرس مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر برای آدرس رایانامه در دفترچه آدرس نام، نام خانوادگی یا نام مستعار هم تعریف کرده باشید با زدن حرف اول هرکدام از آنها لیست موارد مشابه نمایش داده میشود.

چگونه نام یک نفر را وارد "کامل سازی خودکار" کنم؟

در قسمت گیرنده، آدرس را به صورت کامل وارد و نامه را ارسال کنید. از این پس این آدرس به لیست کامل سازی خودکار اضافه خواهد شد یا در قسمت دفترچه آدرس اطلاعات شخص را وارد کنید.

فرستادن نامه

چگونه یک نامه را ارسال کنم؟

بعد از کلیک روی نوشتن نامه در صفحه نوشتن نامه، آدرس گیرندگان را به همراه موضوع و متن نامه وارد نمایید در انتها با کلیک بر روی دکمه ارسال، نامه فرستاده خواهد شد.

عبارت های "رونوشت" و "رونوشت خصوصی" چیست و چه کارایی دارد؟

رونوشت مربوط به آدرس شخص یا اشخاصی است که علاوه بر گیرنده نامه را دریافت می کنند. رونوشت خصوصی برای ارسال نامه به آدرس یا آدرسهایی است که نامه را دریافت می کنند اما هیچکدام از دیگر گیرندگان قادر به دیدن آدرس آنها در لیست آدرس گیرندگان نامه نیستند.

چگونه یک نامه را برای چند نفر ارسال کنم؟

در قسمت آدرس گیرنده از بخش نوشتن نامه، آدرس های مورد نظر خود را یکی یکی (در صورت لزوم با استفاده از کامل سازی خودکار) وارد نموده و ارسال نمایید.

آیا می توانم یک نامه ارسال شده را بازگردانم؟

خیر

چگونه اطمینان داشته باشم نامه من رسیده است؟

پس از هر بار ارسال نامه، یک نسخه از آن در بخش نامه های ارسالی اضافه می گردد که به معنی ارسال از سوی شما و رسیدن به دست گیرنده است. همچنین چنانچه آدرس گیرنده وجود نداشته باشد پس از چند دقیقه نامه ای دریافت خواهید کرد که هشدار می دهد آدرس مورد درخواست وجود نداشته است. چنانچه چنین نامه ای دریافت نکردید می توانید از وجود داشتن چنین آدرسی اطمینان داشته باشید.(توجه کنید ممکن است آدرسی که شما به عنوان گیرنده وارد کرده اید وجود داشته باشد اما این آدرس، آدرس نامه ای که شما قصد ارسال نامه به وی را داشته اید نباشد و شما آدرس مورد نظر خود را اشتباه وارد کرده باشید.)

ارسال پیوست

چگونه یک فایل را به یک نامه پیوست کنم؟

در نوشتن نامه، متن نامه را وارد نموده و نامه را آماده ارسال نمایید. برای پیوست کردن عکس، فیلم، آهنگ و هر نوع فایل دیگری به نامه، به قسمت «افزودن پیوست» رفته و روی دکمه Browse یا choose file در مرورگر chrome فایل خود را از مسیر مشخص انتخاب نمایید. در ضمن هنگامی که فایل در حال بارگذاری است صبر کنید تا فایل کاملا بارگذاری گردد. در کنار «افزودن پیوست» متنی نمایش داده میشود که میزان حجم فایلهای پیوست شده و میزان ظرفیت باقیمانده نشان داده میشود. در حالتی که شما هنوز فایلی پیوست نکرده اید ، باقیمانده نوشته شده در واقع حداکثر ظرفیتی است که شما میتوانید پیوست کنید.

چگونه یک فایل پیوست شده را حذف کنم؟

پس از اینکه فایل مورد نظر به نامه ارسالی پیوست گردید برای حذف آن روی کلید x کنار فایل کلیک کنید.

بیشترین حجمی که من می توانم پیوست کنم چند کیلو بایت است؟

در کنار «افزودن پیوست» متنی نمایش داده میشود که میزان حجم فایلهای پیوست شده و میزان ظرفیت باقیمانده نشان داده میشود. در حالتی که شما هنوز فایلی پیوست نکرده اید ، باقیمانده نوشته شده در واقع حداکثر ظرفیتی است که شما میتوانید پیوست کنید.

دریافت نامه

چگونه یک نامه را بخوانم؟

به بخش «دریافتی» زیر «نوشتن نامه» وارد شوید. در لیست نامه های نشان داده شده برای خواندن روی نامه مورد نظر کلیک نمایید.

ممکن است نامه ای برای من فرستاده شده باشد و در لیست نامه های دریافتی من نباشد؟

بله. در اولین گام پوشه هرزنامه (و یا سایر پوشه ها چنانچه از فیلتر استفاده می کنید) را بررسی کنید. برخی از نامه ها ممکن است به اشتباه هرزنامه تشخیص داده شوند.

دریافت پیوست

چگونه یک پیوست را به رایانه خود منتقل کنم؟

پس از خواندن و باز کردن نامه بر روی نام فایل پیوست شده کلیک کنید. با انتخاب گزینه Save مسیری که قرار است فایل در آن ذخیره شود به سیستم معرفی کنید تا فایل مورد نظر به حافظه دستگاه شما منتقل گردد.

آیا پیوست ها می توانند خطرناک باشند؟

بله ممکن است ویروس داشته باشند. البته خود سرور نامه رسان پیوستها را با استفاده از ضدویروس خود بررسی کرده و نامه هایی که حاوی ویروس تشخیص داده شوند، به فرستنده برگردانده میشوند. ولی یک احتمال دیگر این است که ویروس جدیدی ساخته شود و در فاصله زمانی اضافه شدن آن ویروس به بانک ویروسهای سرور نامه رسان به آدرس کاربر ارسال شود. که در این صورت به گیرنده بازگردانده نمیشود.

پاسخ به نامه و ارسال نامه به دیگری

چگونه یک نامه را پاسخ دهم؟

برای پاسخ دادن به نامه روی دکمه پاسخ بزنید. نامه دریافتی را در ویرایشگر مشاهده میکنید که می توانید بالای نامه پاسخ خود را درج نمایید.

چگونه یک نامه را به یک آدرس دیگر ارسال کنم؟

پس از خواندن نامه دریافتی، روی دکمه ارسال به دیگری کلیک کنید، می توانید به متن نامه چیزی اضافه کنید، و یا فایل جدید به نامه پیوست نمایید و نامه را ارسال کنید.

آیا می توانم پیوست های همراه نامه را در پاسخ اضافه کنم؟

در ارسال پاسخ، پس از اینکه بر روی کلید پاسخ کلید نمودید در وسط صفحه فایل های پیوست شده نمایان است که به صورت پیش فرض در پاسخ پیوست نمی شوند. برای پیوست مجدد آنها، فایل مورد نظر را باید انتخاب کرده و سپس کلید ارسال را فشاردهید.

آیا می توانم پیوست های همراه نامه را در ارسال به دیگری حذف کنم؟

بازدن کلید ارسال به دیگری فایلهای پیوست شده به صورت پیش فرض همچنان پیوست نامه قرار میگیرند. در صورتی که تصمیم به ارسال فایل یا فایلهایی از آنها به دیگری نیستید، میتوانید فایل مورد نظر را از حالت انتخاب شده با یک کلیک خارج کنید.

پوشه ها

چگونه یک پوشه جدید ایجاد کنم؟

در بخش پوشه نام پوشه را وارد نماید سپس در همان قسمت روی دکمه افزودن پوشه کلیک کنید. با این عمل پوشه با نامی که شما به آن اختصاص داده اید ساخته می شود. نام پوشه را میتوانید یک کلمه فارسی نیز انتخب کنید.

تنظیمات

چگونه رمز ورود خود را عوض کنم؟

پس از ورود، گزینه تنظیمات را از بالای صفحه و یا از پانل سمت راست پایین صفحه، انتخاب نمایید. در بخش تنظیمات کلید تغییر رمز ورود را انتخاب کنید. اطلاعات مورد نظر را پر کرده و کلید ذخیره را بزنید. برای انتخاب رمز ورود محدودیتها و توصیه های نوشته شده در سمت راست را در نظر بگیرید.

چگونه نامه های دریافتی خود را از ابتدا در پوشه ای خاص دریافت کنم؟

برای این کار می توانید یک صافی تعریف کنید و اطلاعات بیشتر را سوالات مربوط به صافی ها ببینید.

چگونه پوسته یا زمینه را عوض کنم؟

در بخش تنظیمات، دکمه تغییر پوسته را بزنید. پیش نمایش پوسته های موجود نمایش داده شده است. پس از انتخاب هرکدام که دوست دارید، کلید ذخیره را بزنید تا فورا در صندوق شما اعمال شود.

چگونه می توانم در انتهای همه نامه های ارسالی ام، مطلب ثابتی به عنوان امضای اضافه کنم؟

برای این کار می توانید در تنظیمات کلید امضا را بزنید. ویرایشگری وجود دارد که شما می توانید با امکانات آن هر مطلبی که دوست دارید نوشته و رنگ و لعاب داده و ذخیره کنید. لطفا قبل از ذخیره تیک ابتدایی کنار امضا را بزنید. و اگر نزنید مطلب امضای شما ذخیره می شود ولی در انتهای نامه قرار نمی گیرد. ذخیره آن به این معنی است که در رجوع بعدی خود به بخش امضا مطلب قبلی را حاضر خواهید دید. از این به بعد هر گاه شما نامه به کسی ارسال کنید در انتهای نامه این مطلب شما درج می شود.
البته قبل از ارسال شما باز هم امکان ویرایش آن را در صفحه نوشتن نامه دارید.

چگونه تنظیم کنم تا تمام نامه هایی که برایم ارسال می شوند به آدرس دیگری نیز ارسال شوند؟

صافی

چگونه اطلاعات فردی خودم را تغییر دهم؟

چگونه رایانامه پشتیبان و پرسش امنیتی را تغییر دهم؟

دفترچه آدرس

چگونه میتوانم دفترچه آدرس یاهو یا جیمیلم را اینجا استفاده کنم؟

ابتدا باید در حساب کاربری جیمیل یا یاهوی خود با استفاده از Export آنها، فهرست تماس خود را در یک فایل csv صادر کنید. فایل به دست آمده در سیستم شما ذخیره می شود. سپس در بخش وارد کردن دفترچه آدرس رایانا گ زینه «وارد کردن» را بزنید. در محل نمایش داده شده، فایل csv صادر شده را را وارد کنید. با وارد کردن آن به صورت اتوماتیک کار وارد کردن آدرسها در دفترچه آدرس شما انجام میشود که نتیجه به صورت تعداد آدرسهای و ارد شده نمایش داده میشود.

چگونه در دفترچه آدرس خود آدرس جدید بسازم؟

در بخش دسترسی روی دکمه دفترچه آدرس کلیک کنید. سپس بر روی افزودن آدرس جدید رفته و اطلاعات مربوطه را وارد نموده و در انتها ذخیره نمایید. در صورت تمایل به حذف، آدرس مورد نظر را انتخاب و بر روی کلید حذف کلیک نمایید.

وارد کردن کدام یک از قسمت های مختلف یک آدرس الزامی است؟

برای افزودن آدرس جدید، آدرس نامه حتما باید وارد شود.

آیا ممکن است آدرس خاصی به صورت خودکار به دفترچه آدرس من اضافه شود؟

بله، وقتی به کسی نامه می زنید که در لیست دفترچه آدرس شما نیست، به صورت خودکار به لیست آدرس های شما اضافه می گردد

آیا می توانم آدرس بیش از یک نفر را از دفترچه آدرسم حذف کنم؟

بله پس از انتخاب آدرس های مورد نظر بر روی کلید حذف فشار دهید. با انجام این عمل تمامی آدرس ها یکباره از دفترچه آدرسها حذف خواهد شد.

چگونه می توانم در فایل txt یا excel اطلاعات آدرسها را وارد کنم؟

برای اینکه بتوانید در فایلی مثل اکسل اطلاعات را دستی خودتان نوشته و بعد وارد دفترچه آدرس کنید، لازم است که ترتیب اطلاعاتی که سیستم قبول میکند را رعایت کنید. برای اینکار یک بار از صدور دفترچه آدرس خود استفاده کرده و فایل به دست آمده که یک فایل با پسوند csv است را باز کنید. این فایل در notepad و اکسل قابل مشاهده است. به همان ترتیبی که در خط اول فایل اسم فیلدهای اطلاعاتی آمده، می توانید اطلاعات دوستان خود را وارد فایل کرده و با همان پسوند csv ذخیره کنید. سپس از گزینه وارد کردن در دفترچه آدرس برای ذخیره آدرسهای جدید خود در دفترچه آدرس استفاده کنید.

سرویس ها

چگونه سرویس های رایانا را فعال کنم؟

پیش از فعال کردن سرویس ها لازم است که شماره همراه خود را در بخش اطلاعات فردی در سیستم ثبت کرده باشید. اگر این کار را انجام نداده اید برای گرفتن راهنمایی بخش تغییر اطلاعات فردی ر مطالعه کنید.

در پایین ترین پانل سمت راست صفحه گزینه ای به نام سرویس ها وجود دارد، با انتخاب آن وارد صفحه مربوط به سرویس ها می شوید. در پایین این صفحه بخش فعالسازی سرویس، سرویس های فعال رایانا لیست شده است. سرویس مورد نظر خود را انتخاب کرده و کلید فعالسازی را بزنید.

صافی ها

صافی یا فیلتر چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلتر یا صافی ابزاری است تا به وسیله آن به غربال گری نامه های دریافتی خود بپردازید. شما برای سیستم ویژگی خاص نامه های مورد نظر خود را مشخص می کنید ( مانند فرستنده، لغت خاصی در موضوع و...) آنگاه به سیستم می گویید در صورت تشخیص چنین نامه ای با ویژگیهای مورد نظر شما چه کاری انجام دهد. معمولا از فیلتر برای دسته بندی و مرتب سازی خودکار نامه ها استفاده می شود.

چگونه یک فیلتر ایجاد کنم؟

برای ایجاد صافی جدید در بخش صافی از قسمت تنظیمات کلید ایجاد را بزنید پس از تعیین نام برای صافی، فرستنده ، موضوع یا بخشی از متنی که میخواهید نامه های مرتبط با آن فیلتر شوند، پر کنید. در انتها مشخص کنید در چه پوشه ای نامه های مورد نظر انداخته شوند. اگر میخواهید در پوشه ای جدید بریزد قبل از تعریف صافی پوشه را ایجاد کنید.

جستجو

چگونه یک نامه را جستجو کنم؟

در بالای صفحه قسمت جستجو، در جعبه سمت راست نوع نامه مورد جسنجو (دریافتی، ارسالی، پیش نویس و...) را مشخص کنید، در کنار آن موضوع جستجو را بنویسید، در جعبه سوم قمستی از نامه را که می خواهید جستجو شود را مشخص نمایید که شامل موضوع، متن نامه، گیرنده، فرستنده و یا همه قسمتها است. سپس کلید جستجو را فشار دهید. نامه مورد نظر در صورت وجود و درست وارد نمودن اطلاعات از میان تمامی نامه های شما پیدا می گردد.

هرزنامه

هرزنامه چیست؟

یک پیغام زمانی هرزنامه تلقی می شود که هم ناخواسته و هم فرستاده شده درحجم و تعداد زیاد باشد. نامه ناخواسته یک نامه معمولی است ( بطور مثال اولین تماس با یک شرکت، آگهی های تماس، تقاضاهای فروش، استخدام...). نامه فرستاده شده در حجم زیاد هم یک نامه معمولی است ( بطور مثال خبرنامه ها تماس با مشتریان توسط یک سایت). ناخواسته به این معناست که گیرنده، هیچگونه درخواستی برای دریافت این پیغام های ارسالی نداده و فرستاده شدن نامه در حجم زیاد، به این معنا که نامه به عنوان قسمتی از مجموعه بزرگتری از نامه ها که همگی در برگیرنده محتوای یکسانی هستند فرستاده شده است. هرزنامه غیر از مزاحمت برای کاربران بازدهی شبکه و سرویس‌دهندگان نامه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علت این مساله این است که فرستندگان هرزنامه از هزینه بسیار پایین ارسالی نامه استفاده می‌کنند و صدها هزار یا حتی میلیون‌ها نامه را در یک زمان ارسال می‌کنند. حمله‌های هرزنامه پهنای باند زیادی را می‌گیرد، صندوق‌های پستی را پر می‌کند و زمان خوانندگان نامه را تلف می‌کند. گاهی می‌توان هرزنامه ها را از عناوین عجیب غیرمنطقی و مضحکشان تشخیص داد.

زباله دان

زباله دان چیست؟

این بخش کلیه نامه های حذف شده شما را در برمی گیرد. برای جلوگیری از اشتباه در حذف نمودن نامه ها، نامه ها پیش از حذف نهایی به این بخش انتقال می یابند تا بعدا و در صورت صلاحدید از قسمت مذکور به طور کامل حذف گردند.